


WIE WIJ ZIJN
OVER Service Planet
Service Planet is een toonaangevende Europese partner in lifecyclebeheer van consumentenelektronica en viert al 20 jaar voortdurende innovatie. Opgericht in 2005 door een gepassioneerd team dat computerreparaties wilde verbeteren, gelooft Service Planet al vanaf het begin in de kracht van open source en interne ontwikkeling. Ons eigen ERP-systeem, volledig in-house ontwikkeld, stelt ons in staat om al onze diensten — van installatie en reparatie tot refurbishing en recycling — naadloos te bundelen in één efficiënte oplossing. Als "white label"-dienstverlener stellen we onze klanten in staat hun eigen merkidentiteit te behouden, terwijl wij betrouwbare en hoogwaardige ondersteuning leveren op de achtergrond.
We zetten ons in om het digitale leven voor iedereen gemakkelijker en duurzamer te maken. Door de levensduur van apparaten te verlengen, ons te richten op bewuste refurbishment en recycling, en elke stap te optimaliseren voor efficiëntie, leveren we tastbare voordelen: hogere klanttevredenheid, lagere kosten en een kleinere ecologische voetafdruk. Onze kernwaarden – innovatie, kwaliteit, integriteit, focus en loyaliteit – drijven ons elke dag, ondersteund door een hands-on mentaliteit en een sterke focus op veiligheid en beveiliging. Service Planet is niet zomaar een dienstverlener, maar een betrouwbare partner voor de toekomst.
Wij helpen onze klanten bij het onderhouden, afstemmen en verbeteren van informatie- en communicatietechnologie in een verbonden wereld, met gebruiksgemak en betrouwbaarheid voorop — voor zowel klanten als hun eindgebruikers.


BEDRIJFSGESCHIEDENIS
ONZE TIJDLIJN
Service Planet werd in april 2005 opgericht door een team met uitgebreide B2B- en B2C-ervaring vanuit Dunnet ITC. Vanuit het Achterklooster in Rotterdam wist het bedrijf snel grote retailers aan te trekken dankzij de persoonlijke benadering en sterke focus op klanttevredenheid.
Een verhuizing naar de Korte Stadionweg in Rotterdam-Zuid markeerde de start van interne softwareontwikkeling en een duidelijke keuze voor open source-technologie. In-house ontwikkelaars bouwden Melissan, het next-gen ERP-systeem voor levenscyclusbeheer.
Service Planet verhuisde naar de Stuttgartstraat en Bristolstraat in Rotterdam en breidde uit tot meer dan 1.000 m² aan magazijn- en technische ruimte en 450 m² kantoorruimte. Deze locatie bood ruimte voor verdere professionalisering en schaalvergroting van een klein team naar enkele tientallen medewerkers.
De organisatie professionaliseerde verder met nieuwe systemen, waaronder de Cyric-testtool voor IT-apparatuur en specifieke apps voor magazijnbeheer en workflowmanagement. In deze fase breidde Service Planet zich ook uit naar de Benelux-markt.
ERKENNINGEN
KWALITEITSSYSTEMEN
& CERTIFICERINGEN

ERKENNINGEN